آخرین خبرها, آبان ماه1402, آخرین خبرها موبایل, خطبه‌های نماز جمعه, سال1402, صوت, صوت نمازجمعه, نمازجمعه اهواز, ویژه

خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز | ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۲

خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز | ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۲ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز
🔻 خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز – ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۲
🎙 حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، امام جمعه اهواز

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: یکی از توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم، سبک زندگی اسلامی است.
وی با اشاره به این‌که خانواده یکی از مسائل مهمی اهتمام در بیانیه گام دوم و مورد توجه قرآن کریم و روایات است، افزود: یکی از مهم ترین موضوع در خانواده، مساله فرزندآوری و جمعیت است. کاهش نرخ جمعیت در جامعه امروز نتیجه ترویج مبانی نظری است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: متأسفانه در جهت ترویج زندگی بهتر، فرزند کمتر را تبلیغ کردند و منابع دین مبین اسلام نادیده گرفته شده است. آیا منابع دینی در موضوع فرزندآوری نگاه اثبات گرایانه دارد؟
امام جمعه اهواز بیان کرد: آیات بسیاری فرزندآوری را با ویژگی ها و تعابیر بسیار زیبا بیان کرده است و جای هیچ شک و شبهه ای نمی گذارد که در گفتمان دینی، موضوع فرزندآوری امری مطلوب و پسندیده است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: بسیاری از احکام و دستورات دینی به صورت صریح، فرزندآوری را در آیینه روایات منعکس کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد عنوان کرد: برخی مطرح می‌کنند که با فرزند بیشتر نمی توان به درستی دیگر فرزندان را تربیت کرد در صورتی که نمونه های خلاف آن بسیار وجود دارد. برخی هم یک فرزند دارند که از گرگ هم بدتر است.
امام جمعه اهواز با اشاره به آیه قرآنی سوره کهف آیه ۴۶ "الْمالُ وَ الْبَنُونَ زِینَهُ الْحَیاهِ الدُّنْیا وَ الْباقِیاتُ الصَّالِحاتُ خَیْرٌ عِنْدَ رَبِّکَ ثَواباً وَ خَیْرٌ أَمَلًا"، افزود: در این دو آیه دو مؤلفه اقتدار خانواده و جامعه را ذکر کرده است که براساس آن "ثروت و فرزند" می باشند.
وی با اشاره به این‌که توسل به اهل بیت(ع) بسیار راهگشا است، گفت: در روایتی از امام عصر(عج) آمده است که‌ اگر از خداوند متعال حاجتی داشتید، شب جمعه بعداز نصف شب، غسل کنید با این نیت که به حاجت خود راه پیدا کنید و به سمت محل نماز خود رفته و دو رکعت نماز امام زمان را بخوانید که کیفیت آن در مفاتیح الجنان آمده است.
وی با شاره به مسأله پوشش و حجاب و مطالبه اولیای دینی، خاطرنشان کرد: جامعه اروپایی با ترویج بی حجابی و بی بندباری به چه سمت وسویی رفته است؟ بهترین عبرت برای دیگر بشریت است. دستگاه های مسئول و مردم هرکدام تکلیفی دارند که باید به خوبی به آن عمل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد یا گله از بی تفاوتی برخی ها نسبت به بی حجابی، افزود: به بهانه اینکه با تذکر دینی با ما برخورد می شود نباید از تکلیف دینی بی تفاوت بود.
امام جمعه اهواز به مساله مقاومت و بمباران و جنایت های رژیم صهیونیستی، گفت: جهان در حال تماشای نسل کشی در غزه است. برخی ها که نه تنها ادعای دفاع از حقوق انسان بلکه مدعی حمایت از حقوق حیوانات هستند چراکه نسبت به جنایت غزه بی تفاوت می باشند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: دامنه جنایت استکبار جهانی و در رأس آن آمریکای جنایتکار قرار دارد را مشاهده کنید. میزان بمباران غزه از بمباران هیروشیما بدتر بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به اعلام آمادگی حماس برای مقابله با تهاجم های رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: راهبرد مقاومت دو هدف عمده داشته است. نخست یک بازدارندگی حمله علیه اسرائیل وجود داشت و هیچ‌‌ وقت فکر نمی‌کردند‌ که در دل اسرائیل عملیات نظامی صورت گیرد. دوما عملیات طوفان الاقصی نیز فلسطینی ایجاد شده و ادامه پیدا خواهد کرد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان پیرامون تکلیف انسان و مسلمان نسبت به نسل کشی ها در غزه، بیان کرد: مردم غزه را از آب و غذا محروم کردند و آن را شرایط سختی تغذیه ای قرار داده اند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد بر ضرورت توجه به مسأله اشتغال جوانان با افزایش صنایع و شرکت ها و مسأله آب کشاورزی تاکید کرد.