آخرین خبرها, آخرین خبرها موبایل, اسفندماه1402, خطبه‌های نماز جمعه, سال1402, صوت, صوت نمازجمعه, نمازجمعه اهواز, ویژه

خطبه نماز جمعه اهواز – ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲

خطبه نماز جمعه اهواز - ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر لزوم آمادگی روح و جسم برای ورود ماه رمضان و توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: باید به رفتارهای‌مان دقت کنیم تا رفتارهای ما سبب نزدیک شدن به امام زمان (عج) شود.
وی افزود: باید تلاش شود در خصوص استحکام خانواده، ازدواج آسان و فرزندآوری اقدامات لازم انجام شود زیرا این دو موضوع مطالبات جدی حضرت آقا است. با کمال تاسف، رسم و رسوماتی در اجتماع دیده می‌شود و سبک زندگی تغییر کرده است به گونه‌ای که ازدواجی که در اسلام به راحتی انجام می‌شد با این رسم و رسومات غلط، آن قدر سخت شده است که کمتر جوانی به خودش جرأت می‌دهد، ازدواج کند. این رسم و رسومات برخلاف دستورات دین است.
امام جمعه اهواز گفت: اگر نرخ رشد جمعیت این گونه باشد، در آینده سخت‌ترین جنگ، جنگ جمعیت خواهد بود بنابراین باید بیشتر زمینه ازدواج آسان و فرزندآوری تسهیل شود.
وی با تاکید بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر در بحث حجاب گفت: این مسئله در حیطه عملکرد سوء ما است. اگر چند نفر تذکر دهند بحث بی‌حجابی جمع می‌شود. اگر مسئول عمل نکرد، ما وظیفه داریم در راستای عمل به امر به معروف و نهی از منکر تذکر دهیم.
موسوی‌فرد بیان کرد: پنجشنبه هفته آینده کنگره ملی ۲۴ هزار شهید در خوزستان برگزار خواهد شد و حضرت آقا خطبه‌های خوبی در این زمینه داشتند. این کنگره در بلوار ساحلی اهواز برگزار می‌شود و از مردم می‌خواهیم با مشارکت حداکثری، توجه خود به شهدا را نشان دهند. شهدا و خانواده‌هایشان افتخاری برای ما هستند.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت گفت: توجه به درختکاری باید مدنظر باشد. در روایات داریم که اگر زراعتی کنیم یا درختی بکاریم و برای حیوان یا انسان قابل استفاده باشد، صدقه جاریه است. باید درخت بکاریم و از آن مراقبت کنیم زیرا صرف درختکاری هنر نیست. یکی از آثار درختکاری، وقوع کمتر ریزگردها است بنابراین در خصوص درختکاری، تنها این مهم نیست که میوه داشته باشد و ثمره آن می‌تواند آثار دیگری باشد بنابراین از درختکاری غافل نشویم.
وی با تاکید بر لزوم انتخاب نمایندگان بر اساس شاخص‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد: در انتخابات سه تکلیف داریم. شرکت در انتخابات، توصیه به شرکت در انتخابات و انتخاب اصلح سه تکلیف ما در این زمینه هستند. دشمن قسم‌خورده ما در تمام این سال‌ها، قطعا از شما ناراحت می‌شود که در انتخابات شرکت کنید و اگر در انتخابات شرکت نکنیم خوشحال می‌شود.
موسوی‌فرد گفت: از قبل از انقلاب و در تمام این سال‌ها فشاری که بر گرده مردم آمده از سوی آمریکای جهان‌خوار و چند کشور دیگر بوده است و می‌ببینم که از مردم می‌خواهند در انتخابات هم شرکت نکنند اما امروز قبل از اینکه اخذ رای شروع شود، مردم در شعب صف کشیده بودند.
وی ادامه داد: تنها کشور عالم که کشور اهل بیت(ع) است و ولی و حاکم اسلامی دارد، ایران است، بنابراین عقل حکم می‌کند در انتخابات به این سه تکلیف عمل کنیم.
امام جمعه اهواز با تاکید بر لزوم حضور مردم پای صندوق‌های رای گفت: هر رای، یک تیر در قلب دشمن و یک موشک نقطه‌زن به آمریکا است. ما در ساعات باقی‌مانده هم خودمان رای می‌دهیم و هم به دیگران توصیه می‌کنیم در انتخابات شرکت کنند و تلاش می‌کنیم فرد اصلح را انتخاب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید