آخرین خبرها, آخرین خبرها موبایل, امام جمعه اهواز, امام زمان, تیرماه ۱۴۰۵, خطبه‌های نماز جمعه, سال۱۴۰۵, صوت, صوت نمازجمعه, نمازجمعه اهواز, ویژه

خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز 05 تیرماه ۱۴۰۵

خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز 05 تیرماه ۱۴۰۵ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز

 صوت خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز ۰۵ تیرماه ۱۴۰۵

خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز ۰۵ تیرماه ۱۴۰۵

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز در مصلی امام خمینی(ره) با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: یکی از تهدیدهای جامعه امروزی و از بلایای بزرگ مورد تهدیدجوانان، «اعتیاد و مواد مخدر» است.

وی با اشاره به اینکه «اعتیاد و مواد مخدر» عاملی مؤثر برای فروپاشی خانواده ها است، خاطرنشان کرد: این تهدید، عاملی مؤثر در بروز جرائم خرد و کلان است.

جوانی و سلامتی، دو نعمت بزرگ دارای قدر و قیمت هستند که با «اعتیاد و مواد مخدر»، تهدید می شوند.
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: حضرت امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند که «إِضاعَةُ الفُرصَةِ غُصَّةٌ»؛ «از دست دادن فرصت، موجب اندوه و حسرت است.

امام جمعه اهواز افزود: براساس آمارها ۵۵ درصد طلاق ها، ۶۵ درصد همسرآزاری ها، ۳۰ درصد شرارت ها، ۳۵درصد کودک آزاری، ۲۵ درصد قتل های عمد، ۴۰ درصد سرقت ها، ۲۰ درصد جرائم منکراتی ناشی از «اعتیاد و مواد مخدر» هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به افزایش میزان «اعتیاد و مواد مخدر»، بر نقش مسئولان در این خصوص تأکید و ادامه داد: در عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران چه اقدامات مناسبی صورت گرفته اما همچنان در این موضوع بسیار مهم دچار تهدید و آسیب هستیم.

وی با بیان اینکه مواد مخدر همانند نقل و نبات در بسیاری از نقاط استان خوزستان در اختیار معتادین قرار می گیرد، خاطرنشان کرد:
با وجود تذکر اما پاسخ قانع کننده ای داده نمی شود.
هنگامی که فرزندان انسان به بیرون می روند، باید سه سؤال در ذهن خانواده ایجاد شود که: «کجاست؟، با چه کسی است؟ و چه رفتاری انجام می دهد؟»

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به ویژه معلمین، نقش کلیدی درخصوص جوانان در موضوع «اعتیاد و مواد مخدر» دارند، ادامه داد: معلمین باید جوانان را با خطر و آسیب های مواد مخدر آشنا کنند.

دوم نکته مهم مهارت دوست یابی، قدرت امتناع و نه! گفتن در جامعه، مهارت کنترل استرس، اقدامات دیگر مؤثر در این خصوص هستند.
امام جمعه اهواز با تسلیت عاشورای حسینی و ایام شهادت امام زین العابدین علیه السلام، گفت: در دعای ۴۹ صحیفه سجادیه امام سجاد(ع)، درخصوص زمینه های بروز فتنه ها سخن گفته شده است. همواره در انقلاب اسلامی شاهد بروز شبهات و فتنه ها و ترکیب این دو در جنگ ترکیبی دشمنان هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد درخصوص چهار عامل مهم بروز فتنه ها به نقل از امام سجاد(ع)، ادامه داد: «انحراف از هدایت الهی» اولین عامل است که موجب جهالت، سرگشتگی، حیرت فرد و جامعه می شود.

دومین عامل «مقاومت در برابر هدایت و سخن حق» است که نتیجه آن دنیاخواهی، خودپرستی و منفعت طلبی می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان «ناشکری نعمت های الهی» را از دیگر عامل های بروز فتنه ها معرفی کرد و گفت: «تزلزل و عهدشکنی» آخرین عامل است که نقطه آغاز و بروز فتنه ها می باشد.

وی با اشاره به نزدیکی به مراسم های وداع و تشییع پیکر قائد شهید امت، بیان کرد: مسئولان همچنان برنامه ریزی لازم را داشته باشند.
مسئولان در حال آماده سازی زمینه ها هستند اما مردم برنامه ریزی شخصی نسبت به حضور در این مراسم را داشته باشند و از این فرصت غفلت نکنند که از جمله توصیه ها حضور مشایه جهت مراسم تشییع رهبر شهید است.

امام جمعه اهواز تأکید کرد: مسئولان امر امتحانات نهایی دانش آموزان در کل کشور را به بعداز اربعین حسینی موکول کنند و به دانش آموزان فرصت مطالعه تا بعداز این مراسم داده شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد تصریح کرد: پوشش و حجاب از ارزش های والای اسلامی است اما قابل هضم نمی باشد که برای جلوگیری احتمالی تقلب در جلسه امتحان، به مراجعه کننده خانم می گویند که چادر خود را بردارد. این درد را به کجا باید برد؟!؟!

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: افرادی که چنین کاری را انجام دادند و غم را برای خانواده ها ایجاد کردند، باید استغفار و از این کار خود توبه کنند. و وظیفه دستگاه اطلاعاتی شناسایی عاملین است.
پوشش و حجاب جزو ضرورت های دین است و امروزه حجاب در کل کشور تقریبا رها می باشد.

وی با اشاره به اینکه در ادارات دولتی چرا باید بی حجابی وجود داشته باشد؟!؟، تأکید کرد: مسئولان باید با قاطعیت ورود داشته باشند و برای ادارات تحت مدیریت خود برنامه ریزی کنند.
خانواده ها نیز از این مسأله نباید غافل شوند. حجاب و پوشش در ایران اسلامی امروزه به سمت برهنگی در حال ترویج است.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: آنکه بیشتر از میدان جنگ و نبرد باید از آن مراقبت کرد، تمرکز دشمن بر میدان جنگ شناختی است. دشمن نزدیک به نیم قرن است که نتوانسته در اتحاد و یکپارچگی ملت ایران، شکاف ایجاد کند اما امروزه این دستاورد را نشانه گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به اینکه تعدادی به خود اجازه می دهند که حنجرشان به بلندگویی برای دشمن تبدیل شود، تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب با اصل مذاکره مشکلی ندارند و درخصوص مذاکره اخیر نیز ده مطالبه است که حتما مورد پیگیری قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان گفت: مذاکره در جایی اشتباه است که زیر سایه تهدید و نه از سر قدرت باشد اما امروز شاهد هستیم که به محض تهدید رئیس جمهور پلید آمریکا، مذاکره متوقف و دچار اختلال می شود و تیم ما دست برتر را دارد.

وی درخصوص سرنوشت و نتیجه مذاکرات سوئیس، عنوان کرد: مأموریت اصلی تیم مذاکره کننده، پیگیری پنج شرط اصلی مقام معظم رهبری است.
اولویت اول لبنان می باشد و برای ایران اسلامی خط قرمز می باشد.
دوم آزادسازی دارایی های بلوکه شده، تعلیق تهدیدهای اولیه و ثانویه نفتی، لغو محاصره دریایی و حق تنگه هرمز از دیگر مأموریت های هیئت اعزامی است.

امام جمعه اهواز درخصوص مأموریت مذاکره کنندگان در مورد تنگه هرمز، خاطرنشان کرد: این تنگه، خط قرمز رهبرمعظم انقلاب است اما متاسفانه برخی ها به راحتی به مذاکره کنندگان ناسزا و تهمت می زنند. امروزه تنگه عینین که همان تنگه هرمز است به شرایط پیش از جنگ برنمی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، بازگشت تنگه هرمز به شرایط قبل از جنگ را خیالی خام تعریف کرد و گفت: اصل اول نسبت به تنگه، حرکت شناورها از مسیر اعلامی از سوی جمهوری اسلامی ایران است. دریافت هزینه یکی از شرایط اعلامی می باشد که بنا شده فقط در مدت ۶۰ روز مذاکره دریافت نشود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اعمال حاکمیت ایران اسلامی بر تنگه هرمز در کنار عمان، خاطرنشان کرد: آمریکا طی چند روز اخیر، کریدوری در کنار سواحل عمان ایجاد کرد اما نیروی دریایی سپاه هشدارهای لازم را صادر کرد و با بی توجهی یکی از آنها، مورد اصابت پرتابه قرار گرفت تا درس عبرت آموز برای دیگران باشد.

وی درخصوص چرایی آزادی محدود تردد تنگه هرمز از سوی جمهوری اسلامی ایران، تأکید کرد: تعلیق تحریم های نفتی، آزادسازی پول های بلوکه شده، رفع محاصره و آتش بس در لبنان، چهار دلیل این اقدام است. مجوز عبور با توجه به بار و مقصد کشتی های در حال تردد توسط ایران اسلامی اعطا می شود و مقصدهایی همچون رژیم صهیونیستی و آمریکا ممنوع است.

امام جمعه اهواز تأکید کرد: چنانچه آمریکا به تعهدهای خود عمل نکند، موشک ها و پهپادهای جمهوری اسلامی ایران، پاسخی سخت و کوبنده به بدعهدی آنها خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید