آخرین خبرها, آخرین خبرها موبایل, بهمن ماه1402, خطبه‌های نماز جمعه, سال1402, صوت, صوت نمازجمعه, عکس, نمازجمعه اهواز, ویژه

خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز – ۲۰ بهمن ماه ۱۴۰۲

خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز – 20 بهمن ماه ۱۴۰۲ نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز
خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز – 20 بهمن ماه ۱۴۰۲
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، امام جمعه اهواز 
 
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: روزهای پایانی ماه رجب قرار داریم و سفره آن در حال جمع شدن است، سعی کنیم از باقیمانده آن استفاده کنیم.
امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه برای کشت و کشاورزی ابتدا موانع برداشت می شود، برای رسیدن به مقام قرب الهی ابتدا باید موانع را با استغفار کنار زد، ادامه داد: داروی گناه، "استغفار" است و بهترین عمل در ماه رجب، استغفار در پیشگاه خداوند متعال است‌.
وی با اشاره به ماه شریف شعبان، عنوان کرد: این ماه صلوات است و وقتی انسان در ماه رجب موانع را برداشت، در ماه شعبان باید نور وارد قلب او شود. از نام های دیگر، ماه شعبان، "شفاعت" است.
امام جمعه اهواز افزود: در روایت داریم صلوات معادل با تسبیح، تهلیل و تکبیر است و گناهان را منهدم و ریشه آنها را از بین می برد. ظاهر صلوات ذکر اما باطن آن تسلیم در برابر خداوند متعال است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه بُت نفس انسان عامل بدبختی ها است، عنوان کرد: این بُت نفس و فرعون درون باعث بدبختی انسان می شود. انسان باید مراقب باشد که دچار زن پرستی، فرزندپرستی، جایگاه و شهرت پرستی، پول پرستی در این دنیا نشود.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد ادامه داد: برای اینکه بت نفس را بشکنیم و به عبودیت راه پیدا کنیم، فرایند و مراحلی وجود دارد و باید با خضر همراهی کنیم که خضر زمانه ما، محمد و آل محمد(ص) هستند.
وی با اشاره به اقدام اخیر سربازان گمنام امام زمان(عج) و ضربه زدن به عناصر اصلی و فرعی موساد در 28 کشور جهان، خاطرنشان کرد: حداقل یکی از بزرگ ترین ضرباتی است که موساد در زمینه لو رفتن جاسوسان خود در کشورهای مختلف، دیده اند. دشمن از بهانه های مختلف به دنبال ضربه زدن هستند و همچنان باید مراقبت کرد.
امام جمعه اهواز درخصوص دستاوردهای نظام مقدس اسلامی، ادامه داد: نزدیک به 1600 طرح آماده افتتاح تنها در استان خوزستان وجود دارد. مسئولان مردم از شما نمی گذرند اما اقدامات را به خوبی رسانه ای نکنید. صدا و سیما، رسانه ها و فعالان مجازی این دستاوردها را رسانه ای و اگر طرفدار انقلاب هستید، اینها را منعکس کنید.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه انعکاس دستاوردهای نظام مقدس اسلامی امید آفرین است، افزود: باید تلاش کرد که نظام را در طرح های خوبی در حال اجرا یا به پایان رسیده همراهی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: حضور مردم در مجامع سیاسی، متمم ایمان است. کسانی که می گویند دین از سیاست جدا است، این آیه را جواب بدهید «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِذَا کَانُوا مَعَهُ عَلَى أَمْرٍ جَامِعٍ لَمْ یَذْهَبُوا حَتَّى یَسْتَأْذِنُوهُ». مردم را از نظام و انتخابات دلسرد نکنیم و به دستاوردهای موجود نگاه کنیم.
وی با اشاره به اینکه کسانی که دل در گرو ایران اسلامی دارند، از سرنوشت حکومت علوی عبرت بگیریم، اظهار کرد: در دوران امیرالمؤمنین(ع) و امام حسن مجتبی(ع)، مردم صحنه را خالی کنند و دشمن اکنون با تبلیغات سوء به دنبال خالی شدن صحنه ها از سوی مردم است و از ناحیه دشمنان شب و روز بمباران نا امیدی صورت می گیرد.
امام جمعه اهواز تصریح کرد: مردم ایران اسلامی همتا کنند، 45 سال است که در کنار انقلاب اسلامی ایستاده و این ایستادگی تا تحویل به صاحب اصلی حکومت ادامه خواهد داشت. برای اینکه در جامعه ایمانی سربلند و عزت وجود داشته باشد، نیازمند استقامت است.
نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه مردم در کنار انقلاب اسلامی هستند، اظهار کرد: مردم اگر گله‌ای داشته باشند حساب برخی از مسئولان را با انقلاب جدا می‌کنند و همچنان در صحنه‌ها حاضر می‌شوند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد گفت: کاندیداهای مجلس شورای اسلامی برای تبلیغات به گونه ای جلوه ندهند که هیچ کاریی انجام نشده و الان باحضور آن کاندیدا در مجلس، اقداماتی صورت می گیرد و حل مشکلات توسط او انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید