آخرین خبرها, آخرین خبرها موبایل, امام جمعه اهواز, خطبههای نماز جمعه, سال۱۴۰۴, صوت, صوت نمازجمعه, عکس, مردادماه۱۴۰۴, نمازجمعه اهواز, ویژه
خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز ۱۰ مردادماه ۱۴۰۴
صوت خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز ۱۰ مردادماه ۱۴۰۴
خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز ۱۰ مردادماه ۱۴۰۴
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز در مصلی امام خمینی(ره) با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: همانگونه که غیبت به دو بخش صغری و کبری تقسیم می شد؛ ظهور و فرج امام عصر(عج) دارای دو بخش کبری و صغری دارد.
وی با اشاره به اینکه به اعتقاد بزرگان، ظهورِ صُغری و طلوع ظهور، محقق شده و به دنبال طلوع خورشید هستیم، افزود: ظهور امام زمان و ایجاد حکومت عدل مهدوی با مبارزات فراوان و مشکلات کمرشکن همراه است چراکه سردمداران کفر و طاغوت به راحتی پیام عدالت گستر حضرت مهدی(عج) را بر نمی تابند و قیام حضرت با مجاهدت، ایثار و تحمل مشکلات طاقت فرسا آغاز خواهد شد.
امام جمعه اهواز گفت: سختی های دوران غیب آسان تر از دوران ظهور است. انسان باید ببیند که آیا منتظر امام غایب است یا امام قائم؟!؟؛ برخی ها سینه می زنند و راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می کنند اما حاضر نیستند در برابر طاغوت بایستد تا ظهور حاصل شود.
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: منتظران حقیقی از یک سو مصداق آیه «الَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ قِیَامًا وَقُعُودًا وَعَلَى جُنُوبِهِمْ وَیَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلًا سُبْحَانَکَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ»؛ اهل تفکر و معرفت هستند و از سوی دیگر بزرگان و روایات فرموده اند که خودمان را برای ظهور آماده کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد بیان کرد: اگر نظام مقدس اسلامی به دستور امام راحل تشکیل نمی شد، شاهد تزلزل و سقوط کشورهای استکباری و ظلم خیز همچون آمریکا نمی شدیم و امروزه چنین رویارویی با ظلم را نمی دیدیم.
منتظر امام قائم بودن آمادگی، مجاهدت و ایستادگی در برابر دشمن را می طلبد.
وی تصریح کرد: هرکسی باید خود را محک بزند که آیا برای ظهور حضرت حجت(عج)، خودش و شرایط را مهیا کرده است و انتظار بدون مهیا شدن انتظاری حقیقی نیست...
امام جمعه اهواز با توصیه مجدد نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تسلیت ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع)، بیان کرد: اگر کسی تابع محض امام باشد در صلح و جنگ او باید تسلیم محض امام باشد.
صلح امام حسن مجتبی(ع)، در عالم واقع مبارزه را تمام نکرد و مبارزه را قطع نکرد بلکه مدل مبارزه را تغییر داد.
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: صلح نامه حضرت امام حسن(ع) با معاویه، این فرد را برای همیشه رسوا کرد و با عمل صلح بزرگترین دشمن معاویه یعنی امام حسن مجتبی(ع) کماکان قوی تر از گذشته باقی ماند و تشیّع را منسجم تر کرد و زمینه انقلاب های بعدی همچون حادثه عاشورا را فراهم کردند.
که بیان حضرت امام مجتبی در اوصاف و شرائط خلیفه اینگونه بود؛
هنگامی که معاویه بر عراق مسلط شد، از امام حسن علیهالسلام خواست که در حضور او خطبهای بخواند. امام علیهالسلام بپاخاست و فرمود:
انما الخلیفه من سار بکتاب الله، و سنه نبیه صلی الله علیه و آله و سلم، و لیس الخلیفه من سار بالجور ذلک ملک ملک ملکا یمتع به قلیلا ثم تنقطع لذته و تبقی تبعته «و ان أدری لعله فتنه لکم و متاع الی حین»